خبرگزاری کار ایران

نیکی هیلی:

برای جهانی امن‌تر باید با روسیه ائتلاف داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۲۵۰

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر لزوم ائتلاف نیروهای آمریکایی با کشورهای غیر اروپایی از جمله روسیه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «نیکی هیلی»، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که نیروهای آمریکایی برای تقویت امنیت جهانی باید با کشورهای غیر اروپایی از جمله روسیه نیز متحد شوند.

هیلی در پاسخ به این پرسش که ایالات متحده باید به چه مناطقی از جهان توجه بیشتری داشته باشد، گفت که در وهله نخست جهان عرب، چرا که ایالات متحده در مقابله با ایران به عرب‌ها نیاز دارد. 

وی گفت: «عربستان سعودی معاملاتی با چین امضا می‌کند، این برای ما خوب نیست. ما می‌خواهیم آنها با ما باشند، به همین دلیل به ائتلاف‌هایی با دیگران، روسیه، استرالیا، ژاپن و اسرائیل نیاز داریم».

هیلی افزود: «ما بر متحدانی که به جز اروپایی‌ها داریم، تمرکز کرده و اطمینان حاصل کنیم که دوستان بیشتری برای تامین نیازهایمان داریم تا از نظر انرژی یا دارو یا هر چیز دیگری به دشمن وابسته نباشیم. همچنین با این ائتلاف‌ها جهان امن‌تری خواهیم ساخت».

این در حالی است که کمپین مبارزات انتخاباتی هیلی روز گذشته -شنبه- اعلام کرد که او با بیان نام روسیه به سادگی دچار اشتباه شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز