خبرگزاری کار ایران

رئیس سرویس اطلاعات روسیه:

غرب به دنبال تخریب گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۶۹۶

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد که غرب به دنبال تخریب گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز -چهارشنبه- در یازدهمین نشست بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی اعلام کرد که پایگاه نظامی آمریکا در «التنف» در جنوب سوریه برای آموزش عناصر تروریستی داعش جهت انجام خرابکاری در مناطق روسیه استفاده می‌شود.

ناریشکین گفت: «بر اساس اطلاعات موجود، پایگاه نظامی آمریکا در التنف واقع در مرز سوریه، اردن و عراق برای آموزش عناصر داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دست به اقدامات خرابکارانه و تروریستی نه تنها در خاک سوریه بلکه در مناطق روسیه نیز بزنند».

وی با اشاره به این واقعیت که ایالات متحده همچنان به حضور غیرقانونی نظامی خود در شمال شرق سوریه که به عنوان اشغال بخشی از یک کشور مستقل به شمار می‌رود، گفت: «آنها همچنان به اعمال فشار تحریمی بر دمشق ادامه می دهند که مانع بازسازی این کشور می‌شود».

ناریشکین تاکید کرد که هیمنه آمریکا در خاورمیانه به دلیل تقویت اعتماد متقابل بین کشورهای منطقه به شدت رو به افول است.

وی افزود: «بر اساس اطلاعات روسیه، واکنش آمریکا و انگلیس به توافق حاصل شده بین عربستان سعودی و ایران با میانجیگری چین در ماه مارس بسیار تند بوده و دلیلی بر شکست سیاست بلندمدت آنها برای در تنگنا قرار دادن  تهران شمرده می‌شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز