خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان:

خبر هلاکت سرکرده القاعده توسط سنتکام قطعی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۶۸۳

فرمانده نیروهای آمریکا در خاور‌میانه دستور اعلام خبر هلاکت یکی از سرکرده‌های القاعده را بدون اطمینان از صحت خبر صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از س ان ان عربی، «اریک کورلا»، ژنرال مسئول نیروهای آمریکا در خاورمیانه به این ستاد  فرماندهی دستور داده است تا در حساب کاربری توییتر اعلام کند که یکی از سرکرده‌های القاعده در حمله پهپادی آمریکا در سوریه در اوایل ماه جاری به هلاکت رسیده است، گرچه به گفته تعدادی از مقامات وزارت دفاع ایالات متحده، هیچ اطلاعات موثقی درباره فرد کشته شده در این حمله وجود ندارد. 

طبق این گزارش، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که سنتکام با گذشت نزدیک به سه هفته هنوز نمی‌داند که آیا یک غیرنظامی در این حمله کشته شده است یا نه و حتی این حادثه را بررسی نکرده است. 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا که به طور مستقیم در جریان این حادثه بوده است، گفت که برخی از مقام‌های سنتکام از ژنرال کورلا خواسته‌اند که این خبر را تا زمان روشن شدن حقیقت و ماهیت فرد کشته شده تعلیق کند، اما دو مقام دیگر این موضوع را رد و تاکید کردند که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارند. 

طبق گزارش مذکور، این توییت حذف نشد، اما فرماندهی مرکزی آمریکا توئیت‌های دیگری درباره این عملیات منتشر نکرد.

این حادثه پرسش‌هایی را درباره میزان دقت سنتکام در اجرای سیاست کاهش آسیب غیرنظامی ارتش به همراه داشته است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز