خبرگزاری کار ایران

نظرسنجی‌ها:

پیروزی اردوغان در دور اول انتخابات محتمل است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۳۱

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که پیروزی رئیس‌جمهور ترکیه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری محتمل است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، نظرسنجی‌های انجام شده توسط مراکز مطالعاتی «اردا» و «اسال» نشان می دهد که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه احتمالا در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.

در نظرسنجی که توسط مرکز مطالعات «آردا» در بازه زمانی یازدهم تا دوازدهم ماه با مشارکت ۲۵ هزار نفر پس از انصراف «محرم اینجه» از رقابت‌های انتخاباتی انجام شد، ۵۱ و سه دهم درصد شرکت‌کنندگان به نفع اردوغان و ۴۴ و دو دهم درصد آنها به رقیب او «کمال قلیچدار اوغلو»  رای دادند.

«سینان اوغان»، دیگر نامزد انتخاباتی ترکیه نیز نزدیک به ۴ درصد آرا را کسب کرد. 

بر اساس نتایج این نظرسنجی ائتلاف «جمهور» که شامل حزب حاکم است، بیش از ۵۱ درصد آرا را در انتخابات پارلمانی به دست خواهد آورد.

همچنین نظرسنجی انجام شده توسط مرکز مطالعات «اسال» نشان داد که اردوغان ۵۰ و ۶ دهم درصد آرا و قلیچدار اوغلو ۴۶ و ۳ دهم درصد آرا کسب خواهند کرد. 

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است چهاردهم ماه مه برگزار شود و در صورتی که هیچ نامزدی ۵۰ درصد آرا را کسب نکند، دور دوم انتخابات ۲۸ مه برگزار می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز