خبرگزاری کار ایران

بیانیه ریاض درباره مذاکرات صلح سودان در جده

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۶۷۱

عربستان سعودی از ادامه مذاکرات میان نمایندگان طرف‌های درگیر در سودان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، عربستان سعودی از ادامه مذاکرات میان نمایندگان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع برای دستیابی به آتش بس موثر در جده خبر داد.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان دو طرف مذاکرات مقدماتی را از روز شنبه در جده آغاز کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «گفت و گوها روز گذشته –یکشنبه- ادامه داشت و طی روزهای آتی نیز در تلاش برای دستیابی به یک آتش بس موثر و موقت که امکان ارسال کمک های بشردوستانه به نیازمندان را فراهم کند، ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، عربستان سعودی و ایالات متحده از دو طرف درگیر در سودان خواستند تا با هدف دستیابی به یک آتش بس کوتاه مدت مؤثر و همچنین تسهیل دسترسی فوری به کمک های بشردوستانه و تعیین جدول زمانی برای مذاکرات گسترده به منظور توقف دائم درگیری ها وارد گفت و گو شوند. 

در بیانیه ریاض آمده است‌: «دو طرف سودانی مسئولیت خود را برای کاهش درد و رنج مردم از جمله حصول توافق درباره اقدامات امنیتی برای تسهیل دریافت فوری کمک‌های بشردوستانه و ارائه خدمات لازم برای افراد نیازمند اعلام کردند». 

وزارت خارجه عربستان همچنین اعلام کرد که دو طرف روند بررسی بیانیه تعهد به حفاظت از غیرنظامیان و احترام به فعالیت‌های بشردوستانه در سودان را آغاز و اقدامات امنیتی لازم در این زمینه را آغاز کرده اند». 

ریاض از دو طرف درگیر خواسته است تا به آتش بس موجود احترام بگذارند و از هرگونه اقدام تحریک آمیز میدانی خودداری کنند تا فضای مثبتی را برای مذاکرات مقدماتی کنونی حفظ کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز