خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۶۶۴

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تلاش‌های غرب برای منزوی کردن کشورش با شکست مواجه شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که خط مشی غرب با هدف منزوی کردن روسیه شکست خورده است و تلاش‌های واشنگتن برای اجبار جامعه بین‌الملل به زندگی بر‌اساس نظام مبتنی بر قوانین نیز با شکست مواجه شده است.

لاوروف طی سخنرانی در کنفرانس مجازی جهانی چندقطبی گفت: «منطقی به نظر می‌رسد که تلاش واشنگتن و پیروانش برای به عقب بازگرداندن مسیر تاریخ به منظور اجبار جامعه بین‌المللی به زندگی مطابق با نظام مبتنی بر قوانین شکست می‌خورد. تلاش غربی‌ها برای منزوی کردن روسیه ناکام ماند. اکثریت کشورهای جهان که حدود ۸۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، نمی‌خواهند برای کشورهای استعمارگر هیزم معرکه شوند».  

وی تاکید کرد که حرکت به سوی جهان چندقطبی یک واقعیت ژئوپلیتیکی روز است.

لاوروف افزود: «می‌بینیم که مراکز جدید جهانی، و بیش از همه در اوراسیا، منطقه آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، با توجه به میزان استقلال و حاکمیت کشورهایشان در زمینه‌های مختلف به موفقیت های چشمگیری دست می‌یابند. آنها دیگر نمی‌خواهد گروگان بازی‌های ژئوپلیتیک دیگران و مجری اراده دیگران باشند».

وی با اشاره به کاهش چشمگیر سهم کشورهای گروه هفت در اقتصاد جهانی طی سه دهه گذشته تاکید کرد: «در حال حاضر قدرت شماره یک اقتصادی در جهان  از نظر برابری قدرت خرید، چین است که ماهرانه بین مکانیسم‌های بازار و روش‌های دولتی تنظیم جمع می‌بندد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز