خبرگزاری کار ایران

تماس تلفنی وزرای خارجه عربستان، امارات و آمریکا درباره تحولات سودان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۸۳۷

وزرای خارجه عربستان، امارات و آمریکا، طی تماس تلفنی سه‌جانبه بر اهمیت توقف تنش‌های نظامی در سودان تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، وزرای خارجه عربستان، امارات و آمریکا، طی تماس تلفنی سه‌جانبه بر اهمیت توقف تنش‌های نظامی در سودان تأکید کردند.

وزرای خارجه این سه کشور بر لزوم بازگشت به «توافق چارچوب» با هدف تضمین امنیت و ثبات سودان و مردم این کشور تأکید کردند.

این موضع مشترک در جریان تماس تلفنی میان «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی، «عبدالله بن زاید آل نهیان» و «آنتونی بلینکن» همتایان اماراتی و آمریکایی او عنوان شد.

فیصل بن فرحان ساعاتی پیش از مردم سودان خواست به گفت‌وگو برای تحقق امنیت و ثبات در این کشور متوسل شوند.

بن فرحان در حساب «توئیتر» خود نوشت: « همه برادران در سودان را به توقف فوری عملیات نظامی، خویشتن‌داری و اجتناب از تشدید تنش‌ها دعوت می‌کنیم.»

وزیر خارجه سعودی در ادامه، خواستار اولویت دادن به منافع مردم سودان از طریق پاسداری از دستاوردها و توانمندی‌ها شد و بازگشت به «توافق چارچوب» با هدف دستیابی به راهکار سیاسی برای تحقق امنیت، ثبات و شکوفایی سودان و مردم برادر آن را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه آمریکا نیز با انتشار توییتی ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش خشونت‌ها میان نیروهای مسلح سودان و نیروهای «پشتیبانی سریع» این کشور خواستار «توقف فوری» درگیری‌های نظامی در سودان شد.

بلینکن طی این پیام ضمن درخواست از همه طرف‌های مناقشه برای متوقف کردن فوری خشونت‌ها و ادامه مذاکرات برای حل و فصل مسائل مورد اختلاف تاکید کرد که همه کارمندان سفارت آمریکا در خارطوم، سالم و در امان هستند.

امارات متحده عربی نیز از همه طرف‌های درگیر در سودان خواست تا با تنش‌زدایی و خویشتن‌داری، در راستای پایان دادن به این بحران از طریق گفت‌وگو، تلاش کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز