خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:‌

اسناد فاش‌شده نشان‌دهنده پرواز بالن چینی بر فراز ناوگروه آمریکایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۴۶۲

اسناد محرمانه فاش‌شده از پنتاگون نشان‌دهنده پرواز یک بالن چینی بر فراز یک ناو هواپیمابر آمریکایی است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، اسناد محرمانه پنتاگون که به بیرون درز پیدا کرده است، نشان می‌دهد یکی از بالن‌های چینی بر فراز یک ناو هواپیمابر آمریکایی به پرواز درآمده و یک بالن دیگر در دریای چین جنوبی سقوط کرده بود.

در گزارش واشنگتن پست به نقل از اسناد محرمانه اطلاعاتی آمریکا که اخیراً فاش شده آمده است که امکانات و قابلیت‌های واقعی بالن چینی که در ماه‌های ژانویه و فوریه بر فراز مناطقی در ایالات متحده پرواز کرد، هنوز برای سرویس‌های اطلاعاتی این کشور سوال‌برانگیز است. 

بر اساس اسناد فاش شده، سرویس‌های اطلاعاتی از چند بالن دیگر چینی مطلع بوده اند.

این روزنامه نوشت: «اسناد فاش‌شده حاکی از آن است که بالنی که امسال بر فراز ایالات متحده به پرواز درآمدند، حامل انواع حسگرها و آنتن‌هایی بود که دولت آمریکا از تعیین ماهیت آنها ناتوان بوده است». 

بر اساس یک سند محرمانه دیگر، یک بالن دیگر بر فراز یک گروه حمله ناو آمریکایی در اقیانوس آرام در حادثه‌ای که هیچ گزارشی درباره آن منتشر نشد، به پرواز درآمده بود.

به نوشته این روزنامه، تحلیلگران سرویس اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که بالنی که بر فراز این کشور به پرواز درآمد، می‌تواند انرژی کافی برای هر نوع فناوری نظارتی و اطلاعاتی از جمله نوعی رادار قابل رویت در شب را تولید کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز