خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد:

کاهش شدید محبوبیت حزب نتانیاهو

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۶۲

نتایج یک نظرسنجی از کاهش شدید محبوبیت حزب لیکود حکایت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک نظرسنجی نشان داد که حمایت از حزب لیکود وابسته به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شدت کاهش یافته است و این حزب بیش از یک‌سوم کرسی‌های پارلمانی خود را در صورت برگزاری انتخابات از دست می‌دهد و در تشکیل فراکسیون اکثریت با شرکایش در ائتلاف راست افراطی شکست  خواهد خورد. 

در بحبوحه نبرد تفرقه‌انگیز بر سر برنامه‌های افزایش تسلط بر دادگاه عالی که البته دولت مجبور به تعلیق آن شده و همچنین تشدید خشونت‌ها با فلسطینی‌ها، بیش از دو سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کانال ۱۳ از عملکرد نتانیاهو ابراز نارضایتی کرده‌اند. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار نتانیاهو (لیکود) ۲۰ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان را به دست می‌آورد که کمتر از ۳۲ کرسی کسب شده در انتخابات نوامبر گذشته است. همچنین ائتلاف قومی مذهبی او موفق به کسب اکثریت نخواهد شد و تنها ۴۶ کرسی را در مقایسه با ۶۴ کرسی کسب شده در دور قبل به دست خواهد آورد. 

طبق نتایج این نظرسنجی، اگر انتخابات امروز برگزار شود، فهرست راست میانه به ریاست «بنی گانتز»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی  با ۲۹ کرسی در جایگاه اول و پس از آن حزب میانه رو «یائیر لاپید» با ۲۱ کرسی قرار خواهد  خواهد گرفت.

همچنین ۷۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد نتانیاهو به عنوان نخست وزیر آن را بد و تنها ۲۰ درصد خوب ارزیابی کردند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز