خبرگزاری کار ایران

نماینده آفریقای جنوبی:

تحریم‌های غرب علیه روسیه همکاری در بریکس را تقویت کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۲۲

نماینده آفریقای جنوبی در گروه بریکس تاکید کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه همکاری در این گروه را تقویت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ »آنیل سوکلال»، نماینده آفریقای جنوبی در گروه بریکس امروز –شنبه- با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جنوب جهان می خواهند عضوی از خانواده گروه شوند، افزود: «فشار کشورهای غربی برای عدم تعامل با روسیه منجر به تقویت و همکاری ها در بریکس شده است».

سوکلال در پاسخ به این پرسش که آیا تغییراتی در بریکس به دلیل تلاش غرب برای اجبار کشورها به عدم همکاری با مسکو رخ داده است یا خیر گفت: «تغییراتی ایجاد شده است، همکاری ما فشرده تر و قوی تر شده است. مشاهده می‌کنید که چگونه ده ها کشور در جنوب جهان می خواهند بخشی از خانواده بریکس شوند. این تغییراتی است که رخ داده است».

وی تاکید کرد: «بریکس از استقبال خوبی در جهان برخوردار است و جمهوری آفریقای جنوبی به همکاری و تقویت روابط با همه اعضای این گروه ادامه می‌دهد. سایر کشورهای جنوب نیز می خواهند عضو بریکس شوند».

سوکلال تاکید کرد که جمهوری آفریقای جنوبی از تحریم‌های یکجانبه استقبال نمی‌کند. تنها تحریم‌های اعمال‌شده توسط سازمان ملل قابل احترام است و آنها محدودیتی برای روسیه اعمال نکرده‌اند، فقط تحریم های یکجانبه وجود دارد که ما به آن نپیوسته‌ایم. بنابراین، روابط ما با روسیه قوی تر از همیشه است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز