خبرگزاری کار ایران

هشدار مجارستان نسبت به پیامدهای اعمال محدودیت علیه محصولات نفتی روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۰۳

وزارت انرژی مجارستان نسبت به پیامدهای ناشی از اعمال محدودیت‌های جدید علیه مشتقات نفتی روسیه هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، وزارت انرژی مجارستان پس از آغاز اعمال محدودیت‌های جدید بر قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه نسبت به کمبود مقادیر مورد نیاز سوخت در اروپا هشدار داد.

وزارت انرژی مجارستان اعلام کرد: «با توجه به وابستگی اتحادیه اروپا به منابع روسی برای تامین نیمی از نیازهای سوخت خود می‌توان انتظار کسری سوخت دیزل و افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در اروپا را داشت.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمده است: «اروپا به دلیل تحریم‌ها مجبور شده است فرآورده‌های نفتی را از سایر منابع دورتر مانند هند، خاورمیانه و چین خریداری کند و این بدان مفهوم است که فرآورده‌های نفتی را از منابع بیشتر با قیمت‌های بالاتر خریداری می‌کند و این امر می‌تواند باعث اختلال در امنیت انرژی شود».

بوداپست در این بیانیه تاکید کرده است که از همان ابتدا با گسترش دامنه تحریم‌ها علیه روسیه به بخش انرژی مخالف بود، زیرا مجارستان متکی به تامین بیشتر نیازهای نفتی خود از روسیه است که از طریق خط لوله «دروژبا» ارسال می‌شود.

این تصمیم اروپا روز جمعه تصویب شد و از یکشنبه ۵ فوریه اجرایی می‌شود. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز