خبرگزاری کار ایران

تاکید وزرای خارجه مصر و روسیه بر حل مسئله فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۹۵۴

وزرای خارجه روسیه و مصر کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- پس از نشستی در مسکو با «سامح شکری»، همتای مصری خود کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

لاوروف در این کنفرنس مطبوعاتی گفت: «برای تشکیل کمیته مشترک اقتصادی، اجرای پروژه های مربوط به نیروگاه هسته ای در ضبعه و سایر پروژه‌ها توافق کردیم».

لاوروف افزود: «در این نشست بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و روسیه و تقویت کار اتحادیه عرب تاکید کردیم».

وی گفت: «ما توافق کردیم که به یک راهکار جامع بر اساس قانون بین‌الملل در رابطه با موضوع فلسطین و احیای عملکرد کار گروه چهارجانبه بین‌المللی تکیه کنیم ».

لاوروف تاکید کرد: «در اجلاس سران روسیه و آفریقا در ماه جولای در سن پترزبورگ درباره ساز و کاری صحبت کردیم که این نشست را موثرتر خواهد کرد».

وزیر خارجه مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما در حال کامل کردن پروژه های دوجانبه‌ای هستیم که نتایج آن روابط دو جانبه را تقویت می کند».

وی افزود: «طرف مصری در این نشست بر اهتمام قاهره و جامعه بین‌الملل برای دستیابی به شرایطی که به درگیری نظامی در اوکراین پایان دهد، تاکید کرد».

شکری گفت: «ما همچنین بر لزوم ایجاد یک چارچوب سیاسی برای حل بحران فلسطین بر اساس راه‌کار دو کشوری و تشدید تلاش‌های بین‌المللی و مسئولیت پذیری جامعه بین‌المللی در قبال حل و فصل درگیری در فلسطین تاکید کردیم».

وی افزود:‌ «‌تلاش‌ها در پرونده لیبی و اتخاذ گام‌هایی که بحران این کشور را به چارچوب‌های قانونی بازگرداند، نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز