خبرگزاری کار ایران

کارشناس آلمانی:

ارسال تانک به اوکراین واقعیت جنگ را تغییر نخواهد داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۹۸۵

کارشناس آلمانی تاکید کرد که ارسال تانک به اوکراین تغییری به نفع کی‌یف رقم نمی‌زند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «یورگن روزه»، افسر پیشین و کارشناس آلمانی گفت بعید است برلین با ارائه ۱۴ تانک بتواند به اوکراین کمک کند تا صحنه جنگ را به نفع خود تغییر دهد.

وی با اشاره به وجود پیچیدگی‌های لجستیکی و ویژگی‌های خاص درگیری‌های مدرن تاکید کرد که این تانک‌ها ممکن است هنگام انتقال به اوکراین هدف بمباران روسیه قرار گیرند. 

این کارشناس آلمانی افزود: «به اعتقاد من چنین کمک‌هایی نمی‌تواند موجب چرخش شدید در جریان جنگ شود. به نظر من این اقدام تنها باهدف تضمین کارکرد جنگ و حفظ روحیه ارتش اوکراین صورت گرفته است».

وی گفت: «آموزش خدمه تانک در ارتش آلمان طبق استانداردهای ناتو دستکم یک سال طول می‌کشد و آماده‌سازی، انتقال و تحویل تانک‌ها نیز زمان زیادی می‌برد».

  یورگن روزه گفت: «‌مشخص است که تانک‌ها به تنهایی نمی‌توانند در صحنه جنگ اثرگذار باشند بلکه باید مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ بین نیروهای زرهی و مکانیزه انجام شود که یک کار گروهی در بالاترین سطح به شمار می‌رود. همه این امور به آموزش عملی طولانی‌مدت نیاز دارد که تنها ظرف چند هفته امکان‌پذیر نیست. بدیهی است این تانک‌ها مقادیر زیادی سوخت مصرف می‌کنند که ارتش اوکراین در تامین آن مشکل دارد».

وی افزود: «تانک‌ها به دلیل ساختار فنی به آسانی هدف سامانه‌های موشکی ضد‌تانک خود هدایت شونده و پهپادها به ویژه در منطقه برج تانک قرار می‌گیرند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز