خبرگزاری کار ایران

یک نظرسنجی نشان داد:

در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، اردوغان بازنده خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۹۷۰

مؤسسه متروپل ترکیه بر اساس نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که در صورت کشیدن انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به دور دوم رئیس‌جمهور فعلی شانسی برای کسب پیروزی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی زمان، مؤسسه متروپل ترکیه بر اساس نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد که در صورت کشیدن انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به دور دوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی شانسی برای کسب پیروزی نخواهد داشت.

 در این نظرسنجی ‌از مخاطبان پرسیده شد‌ که کدام یک از کاندیداهای احتمالی در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، پیروز خواهند شد و بنا بر آمار منتشرشده در صورت شکل‌گیری رقابت میان اردوغان و «اکرم امام‌اوغلو» شهردار استانبول اردوغان ۳۸ و دو دهم درصد و امام اوغلو ۵۰ و شش دهم درصد شانس برنده شدن دارد.

طبق این نظرسنجی، ‌در صورت رقابت میان اردوغان و «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق، اردوغان ۴۰ و یک دهم درصد آرا‌ و قلیچدار اوغلو ۴۴ و دو دهم درصد آرا‌ را به خود اختصاص خواهند داد‌.

بنا به این‌ گزارش، در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم و شکل‌گیری رقابت میان اردوغان و «میرال آکشنر» رئیس حزب «خوب» ، اردوغان ۴۱ و یک دهم درصد آرا‌ و آکشنر نیز ۴۲ و ۹ دهم درصد آرا‌ را کسب خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز