خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع انگلیس:

روسیه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین داخلی با استفاده از تکنولوژی پهپاد شاهد را آغاز کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۵۷۴

وزارت دفاع انگلیس امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که روسیه، استفاده از پهپادهای ساخت این کشور با الهام از پهپادهای ایرانی «شاهد» را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، وزارت دفاع انگلیس امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که روسیه، استفاده از پهپادهای ساخت این کشور با الهام از پهپادهای ایرانی «شاهد» را آغاز کرده است.

این وزارتخانه در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که نیروهای روسی از سپتامبر ۲۰۲۲ سامانه‌های ساخت ایران را وارد می‌کنند.

پیش از این نیز یک سازمان تحقیقاتی مستقر در انگلیس که اجزای سلاح‌ها را بررسی می‌کند، از تلاش‌های روسیه برای تولید نسخه داخلی پهپادهای «شاهد» ساخت ایران خبر داد.

این سازمان مدعی شد که در پی دستیابی به بقایای فیزیکی دو پهپاد روسی مورد استفاده در اوکراین در ماه گذشته میلادی و تجزیه و تحلیل دقیق آنها، مشخص شد که روسیه «تولید نسخه داخلی خود از پهپاد شاهد-۱۳۶ را آغاز کرده است».

در این گزارش آمده است که تفاوت‌های عمده در ساخت بدنه هواپیما و واحدهای داخلی، از جمله برای ناوبری نشان می‌دهد که این دو پهپاد در روسیه ساخته شده اند تا ایران.

محققان این توسعه را نقطه عطفی در توانایی مسکو برای گسترش استفاده خود از تسلیحات بدون سرنشین توصیف کردند.

در ادامه آمده است که روسیه عملکرد این پهپادها را با ترکیب راه حل‌های جدید، ساده کرده است و احتمالاً قادر خواهد بود پهپادهای جدید را نسبتاً سریع تولید کند.

بر اساس این گزارش، تقریباً یک سال پس از اولین استفاده از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین، شواهدی مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه تولید نسخه‌های داخلی خود را آغاز کرده است، نشان‌دهنده تحول قابل‌توجهی در قابلیت‌های پهپاد این کشور است که به مسکو امکان می‌دهد اتکای خود به پهپادهای یک‌بار مصرف را حفظ کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز