خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو:

روسیه در مسابقه قطب شمال از آمریکا پیشی گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۳۲۵

روزنامه پولیتیکو نوشت که روسیه از آمریکا در مسابقه بر سر قطب شمال پیشی گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، «کنت روزن»، نویسنده این روزنامه در مقاله‌ای نوشت که به اعتقاد وی ایالات متحده در به اصطلاح مسابقه قطب شمال از روسیه عقب افتاده است.

این نویسنده گفت: «منطقه قطب شمال از نظر اقتصاد جهانی و نفوذ استراتژیک اهمیت فراوانی دارد که آن را به یکی از حوزه‌های منافع آمریکا تبدیل می‌کند، اما حضور روسیه در منطقه بسیار بزرگ‌تر از حضور آمریکاست و واشنگتن را در موقعیت دونده پشت سر قرار داه است». 

در این مقاله آمده است: «در طول دو دهه گذشته، روسیه در رقابت برای منطقه قطب شمال پیشرفت کرده است، ناوگان خود را مجهز به یخ‌شکن‌ها، کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های هسته‌ای کرده است، از ثروت زیرزمینی در منطقه بهره می‌برد، چاه‌های نفت و گاز در امتداد ۱۵ هزار مایلی سواحل قطب شمال حفر می‌کند. همچنین به دنبال تحمیل سیطره خود بر مسیر دریایی جدید شمالی یا مسیر دریایی فراقطبی است که می‌تواند از سال ۲۰۳۵ شروع به کار کند اما آمریکا برعکس، در شرایط کنونی که فرصت کمی دارد، نقش عقب‌مانده را بازی می‌کند». 

این مقاله تاکید می‌کند که ایالات متحده هنوز از نقطه نظر فنی آماده نیست تا خود را به عنوان یک کشور واقعی در قطب شمال معرفی کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز