خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال بررسی کرد:

شروط آمریکا برای صلح در اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۶۸۲

نویسنده آمریکایی شروط کشورش برای صلح در اوکراین را توضیح داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از، «والتر راسل مید»، نویسنده آمریکایی تاکید کرد که بحران اوکراین باید با صلحی پایدار با مشارکت ایالات متحده پایان یابد.

مید گفت: «ما نمی‌خواهیم تحریم‌ها علیه روسیه ادامه یابد، زیرا اقتصاد جهانی را نابود می‌کنند و اروپا را به سمت یک جنگ مستمر سوق می‌دهند. بحران اوکراین باید با یک معاهده صلح پایان یابد، نه یک آتش‌بس مسلحانه که می‌تواند در هر لحظه شکسته شود».

وی از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا به توافق‌هایی که باید برای دستیابی به صلح بین روسیه، غرب و اوکراین حاصل شود، بیندیشد.

این نویسنده در همین راستا چند پیشنهاد را مطرح کرد  از جمله اینکه دستیابی به صلح در سریع‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از ویرانی بیشتر و همچنین لزوم محاکمه روسیه به دلیل تجاوز به اوکراین مشروط بر اینکه هر توافقی با فروپاشی فدراسیون روسیه، پایان نیابد.

مید با تاکید بر لزوم توسعه سیستم امنیتی ناتو تاکید کرد که سیاست توسعه این پیمان اشتباه است.

وی توضیح داد که ادامه چنین وضعیتی منجر به گسترش هرج و مرج، جنگ در قفقاز، پیشرفت چین و تکثیر سلاح‌های هسته‌ای و برای آمریکا گران‌تر می‌شود.

مید خاطرنشان کرد که دستیابی به همه این شروط کار دشواری است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز