خبرگزاری کار ایران

بلینکن:

جنگ اوکراین با مذاکره پایان می‌یابد/ خواهان درگیری با چین نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۵۸

وزیر خارجه آمریکا اهداف واشنگتن در اوکراین را افشا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که کشورش بر کمک به اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که روسیه از ۲۴ فوریه تصرف کرده متمرکز است.

بلینکن گفت: «ما بر ادامه اقدامات فعلی خود برای تجهیز اوکراین به مهمات دفاعی و بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغال شده از ۲۴ فوریه تمرکز می‌کنیم».

وی تاکید کرد که کی‌یف علاوه بر حمایت نظامی به کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه نیز نیاز دارد.

بلینکن از پاسخ مستقیم به این پرسش که آیا اوکراینی‌ها می‌توانند شبه جزیره کریمه را باز پس‌بگیرند، طفره رفت و گفت: «مردم اوکراین در این زمینه تصمیم گیرنده هستند البته در سایه حمایت ما و ده‌ها کشور جهان». 

وی با بیان اینکه ایالات متحده خواهان مذاکرات صلح در اوکراین برای دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار است، ‌گفت: «جنگ اوکراین تقریبا به طور قطع از طریق دیپلماسی و مذاکرات پایان خواهد یافت البته با یک صلح عادلانه و پایدار نه ساختگی و فریبنده». 

بلینکن درباه چین نیز  با اشاره به اینکه آمریکا درگیر رقابت شدید با این کشور است، اما خواهان درگیری با آن نیست، گفت: «ما در شرایط رقابتی پرتنش هستیم و نمی‌خواهیم این موضوع به درگیری تبدیل شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز