خبرگزاری کار ایران

مسکو و کی‌یف برنامه‌ای برای مذاکره مستقیم درباره نیروگاه «زاپاروژیا» ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۰۷۳

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو و کی‌یف برنامه‌ای برای مذاکره مستقیم در خصوص امنیت نیروگاه هسته‌ای «زاپاروژیا» ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو و کی‌یف برنامه‌ای برای مذاکره مستقیم در خصوص امنیت نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» ندارند.
وی افزود که صحبت در خصوص مذاکره اوکراین و روسیه برای ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، بی‌موقع است.
پیش از این، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که کارشناسان به توافق قابل پذیرش بین اوکراین و روسیه برای ایجاد منطقه ایمن حول نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا نزدیک هستند.
زاخارووا در خصوص این اظهار نظر مدیرکل آژانس، اعلام کرد: «در وهله اول لازم است تأکید کنم که هیچ مذاکره مستقیمی بین روسیه و اوکراین در خصوص مسأله منطقه ایمن حول نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا وجود ندارد».
وی افزود: «ما پارامترهای احتمالی اعلامیه ایجاد منطقه دفاع هسته‌ای و فیزیکی و امنیت هسته‌ای نیروگاه زاپوریژیا
 را با دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به نوبه خود تلاش میکند با طرف اوکراینی همکاری داشته باشد، مورد بررسی قرار می‌دهیم».
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز