خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عراق:

هنوز به واردات گاز از ایران نیاز داریم/ بر سر ادامه صادرات در تابستان آینده توافق شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۷۹

وزیر نفت عراق از توافق با وزارت نفت ایران برای تداوم صادرات گاز به عراق برای تجهیز نیروگاه‌های برق این کشور در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست نیوز، «حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق از توافق با وزارت نفت ایران برای تداوم صادرات گاز به عراق برای تجهیز نیروگاه‌های برق این کشور در تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش بغداد الیوم، وی گفت که این توافق شامل تجهیز عراق به گاز براساس توافق صورت‌گرفته و در صورت نیاز عراق است و وزارت نفت ایران به عراق وعده داده براساس نیاز، گاز در اختیار این کشور قرار دهد.

وزیر نفت عراق با اشاره به اینکه دولت همچنان می‌خواهد از ایران گاز و برق وارد کند، گفت که عراق هنوز به واردات گاز از ایران نیاز دارد.

وی تصریح کرد که تلاش برای توسعه میادین گاز علاوه بر توسعه نیروگاه های برق برای افزایش ظرفیت تولید در حال انجام است.

عبدالغنی از دعوت از وزیر نفت ایران برای سفر به عراق با هدف تداوم گفت‌وگوها بین بغداد و تهران درخصوص پرونده‌های انرژی خبر داد.

عراق در تابستان و زمستان به چیزی حدود روزانه ۵۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب گاز برای نیروگاه‌های برق خود نیاز دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز