خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و دودا

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۵۷۲

رئیس‌جمهوری آمریکا از تماس تلفنی با همتای لهستانی خود در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص اصابت موشک‌های روسی به خاک لهستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از تماس تلفنی با «آندری دودا» همتای لهستانی خود در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص اصابت موشک‌های روسی به خاک لهستان خبر داد.

بایدن در پیامی توئیتری نوشت: «برای ابراز تسلیت در پی از دست رفتن جان‌ها در شرق لهستان و تأکید بر حمایت از تحقیقات درباره انفجارهای صورت‌گرفته، با آندری دودا، رئیس‌جمهوری این کشور گفت‌وگو کردم».

وی افزود: «برای مشخص کردن گام‌های صحیح بعدی، در تماس نزدیک باقی خواهیم ماند».

در همین حال، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که این کشور در حمله موشکی صورت‌گرفته به خاک لهستان نقشی نداشته است.

 

این وزارتخانه با تأکید بر این‌که مسکو نقشی در این حمله نداشته است، گزارش‌ها در این باره را «یک تحریک عمدی با هدف تشدید اوضاع» خواند.

پیش از این، برخی منابع اعلام کرده بودند که موشک‌های روسیه به لهستان که یکی از اعضای ناتو است، اصابت کرده و در جریان این حمله دو نفر کشته شده‌اند.

سخنگوی دولت لهستان اعلام کرد که مقام‌‌های ارشد این کشور در پی «وضعیت بحرانی» ایجاد شده، نشست اضطراری تشکیل داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز