خبرگزاری کار ایران

در جریان کودتای نافرجام؛

۱۰۷ نفر در سودان جنوبی کشته و زخمی شدند

کد خبر : ۱۲۹۷۲۰

سخنگوی هیئت سازمان ملل در سودان جنوبی گفت که بیش از ۸۰۰ نفر نیز در پی درگیری‌های روز گذشته به مقر این هیئت در جوبا پناه بردند که هفت زخمی هم در بین آنها هستند.

در جریان کودتای نافرجامی که روز گذشته - دوشنبه - در سودان جنوبی رخ داد، هفت نفر کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جوزف کونتریراس» سخنگوی هیئت سازمان ملل در سودان جنوبی گفت که بیش از ۸۰۰ نفر نیز در پی درگیری‌های روز گذشته به مقر این هیئت در جوبا پناه بردند که هفت زخمی هم در بین آنها هستند.

در همین حال، به‌رغم اعلام منع آمد و شد در جوبا توسط «سالوا کر» رئیس‌جمهوی سودان جنوبی، شب گذشته و تا بامداد امروز صدای تیراندازی شدیدی در برخی مناطق پایتخت به گوش رسیده است. رئیس‌جمهوری سودان جنوبی روز گذشته در حالی که لباس نظامی به تن داشت، از شکست کودتا در این کشور خبر داده و اعلام کرد که هواداران «ریک ماشار» معاون سابق وی به یک پایگاه ارتش حمله کردند اما ارتش حمله آن‌ها را دفع کرد.

نیروهای مسلح سودان جنوبی در خیابان‌های اصلی جوبا مستقر شده‌اند، علاوه بر آن فرودگاه بین‌المللی این شهر نیز بسته شده است و در بیشتر مناطق تلفن‌های همراه قطع شده است.

در تحولی دیگر، «برنابا میریال» وزیر خارجه سودان جنوبی اعلام کرد که تعدادی از سیاستمدارانی که کودتای روز گذشته دست داشتند، بازداشت شده‌اند. «جیر شوانگ الونگ» وزیر سابق راه سودان جنوبی از جمله بازداشت‌شدگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز