خبرگزاری کار ایران

اعتصاب سراسری اتحادیه‌های کارگری در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۰۵۴

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه ‌در بحبوحه تورم بی‌سابقه در این کشور دست به اعتصاب سراسری زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، اتحادیه‌های کارگری فرانسه امروز سه‌شنبه در پی درخواست برای افزایش دستمزدها در بالاترین سطح تورم در دهه‌های اخیر، دست به اعتصاب سراسری زدند. 

این یکی از سخت‌ترین چالش‌های پیش روی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه از زمان انتخاب مجددش در ماه مه به شمار می‌رود.

این اعتصاب که به طور عمده بخش‌های عمومی مانند مدارس و حمل‌ونقل را شامل می‌شود، ادامه اعتصاب چند هفته‌ای است که پالایشگاه‌های اصلی فرانسه را مختل و فعالیت پمپ‌های بنزین را با مشکل مواجه کرده است.

رهبران اتحادیه‌های کارگری امیدوارند که کارکنان به دلیل تصمیم دولت برای بازگرداندن برخی از آنها به کار در انبارهای بنزین و تلاش برای بازگرداندن جریان سوخت اقدامی انجام دهند و البته به اعتقاد برخی از آنها چنین اقدامی حق اعتصاب را به خطر می‌اندازد.

به رغم توافق شرکت نفت با سایر اتحادیه‌های کارگری در روز جمعه که شامل افزایش هفت درصدی حقوق و پاداش می‌شود، کنفدراسیون عمومی کار خواستار ادامه اعتصاب برای چهارمین هفته در تاسیسات شرکت توتال انرژی شد. 

کنفدراسیون عمومی کار با اشاره به تورم و سود کلان شرکت، خواستار افزایش ۱۰ درصدی دستمزدها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز