خبرگزاری کار ایران

جان کربی:

آمریکا همچنان به دست‌یابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک برای گابن و نیجر امیدوار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۶۵

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده همچنان به دست‌یابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک پایدار برای اوضاع در گابن و نیجر امیدوار است.

به گزارش ایلنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده همچنان به دست‌یابی به راه‌حل‌های دیپلماتیک پایدار برای اوضاع در گابن و نیجر امیدوار است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره پیامدهای دو کودتای نظامی که سال جاری در غرب و مرکز آفریقا رخ داد، گفت که ایالات متحده امیدوار به راه‌حل‌های دیپلماتیک پایدار برای اوضاع در گابن و نیجر است.

کربی در ادامه اظهارات خود گفت:« همچنان به تلاش‌ها برای دست‌یابی به آن‌چه باورمندیم راه‌کارهای دیپلماتیک پایدار قادر به تضمین احترام به نهادهای دموکراتیک در دو کشور است، ادامه می‌دهیم».

گابن چهارشنبه شاهد وقوع کودتای نظامی و سرنگونی حکومت «علی بونگو» رئیس‌جمهوری این کشور بود. بنا به اعلام رسمی، بونگو در انتخابات اخیر گابن برای سومین دوره متوالی، با ۶۴ درصد آرا به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب شده بود.

وقوع کودتاهای مکرر در قاره آفریقا چشم‌انداز نگران‌کننده‌ای را در برابر کشورهای اروپایی و در رأس آنها فرانسه که دارای منافع اقتصادی و سیاسی بزرگی در آن کشورها است، ترسیم کرده است.

فرانسه که دارای برخی پایگاه‌های نظامی برای مبارزه با تروریسم و گروه‌های تندرو در قاره آفریقا است در سایه ترویج احساسات ضد‌فرانسوی در بین آفریقایی‌ها با چالش‌هایی جدی در تعامل به وضعیت‌های جدید پیش آمده مواجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز