خبرگزاری کار ایران

موافقت اتحادیه اروپا با هشتمین بسته تحریمی علیه روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۰۸۶

هفت دیپلمات اروپایی اعلام کردند که اتحادیه اروپا با هشتمین بسته تحریمی علیه روسیه موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا، هفت دیپلمات اروپایی اعلام کردند که اتحادیه اروپا با هشتمین بسته تحریمی علیه روسیه از جمله تعیین سقف قیمت برای نفت این کشور موافقت کرده است.

این بسته تحریمی جدید، هفته گذشته توسط «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود.

رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در مناطق شرقی اوکراین برای الحاق به روسیه، اعلام بسیج عمومی توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور و توسل به تهدید هسته‌ای توسط وی، اعلام کرده بود که مسکو تهاجم به اوکراین را به سطح جدیدی رسانده است.

وی افزود که در همین راستا کمیسیون اروپا در چارچوب دور جدید تحریم‌ها که باید توسط ۲۷ کشور عضو اتحادیه تصویب شود، مبنای قانونی را برای سقف قیمت نفت روسیه، مطابق با توافق گروه ۷ تعیین می‌کند.

فون در لاین با تأکید بر این‌که روسیه باید برای این اقدام‌ها متحمل هزینه شود، گفت که اتحادیه اروپا به دنبال ممنوعیت صادرات روسیه به ارزش هفت میلیارد دلار و تشدید اعمال محدودیت‌های سنگین‌تر بر کالاهای خروجی از اتحادیه اروپا است که می‌تواند به ماشین جنگی روسیه کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز