خبرگزاری کار ایران

حمله انتحاری به یک مرکز آموزشی در کابل/ ده‌ها دانش‌آموز شهید و زخمی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۵۹۴

شاهدان عینی اعلام کردند که حدود ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز -جمعه- یک مهاجم انتحاری با ورود به یکی از کلاس‌های آمادگی کنکور مرکز آموزشی کاج در میدان نقاش دشت برچی در غرب کابل و منفجر کردن مواد همراهش، شهادت و زخمی شدن ده‌ها دانش آموز دختر و پسر را رقم زد.

به گزارش ایلنا به نقل از آواپرس، شاهدان عینی اعلام کردند که حدود ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز -جمعه- یک مهاجم انتحاری با ورود به یکی از کلاس‌های آمادگی کنکور مرکز آموزشی کاج در میدان  نقاش دشت برچی در غرب کابل و منفجر کردن مواد همراهش، شهادت و زخمی شدن ده‌ها دانش آموز دختر و پسر را رقم زد.
بر اساس گفته این شاهدان عینی، مهاجم انتحاری در ابتدا نگهبان این مرکز آموزشی را به گلوله بسته و سپس خود را به کلاسی که در آن امتحان آزمایشی کنکور در حال برگزاری بوده، رسانده است.
شاگردانی که از این انفجار جان سالم به در برده‌اند، می‌گویند که به علت نشستن بانوان در صفوف اول این کلاس، اکثر قربانیان را دانش‌آموزان دختر تشکیل می‌دهند.
در همین حال تصاویری که از کلاس درسی و همچنین بیمارستان‌های وطن و جناح در غرب کابل منتشر شده است، میزان بالای تلفات را نشان می‌دهد.
نیروهای امنیتی طالبان محل حادثه را بسته‌ و اجازه حضور رسانه‌ها در محل را نمی‌دهند.
با این وجود «عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در رشته توییتی با تایید «انتحاری بودن» این انفجار گفته است که نیروهای امنیتی وارد محل حادثه شده‌اند.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز