خبرگزاری کار ایران

دمشق:

هر نوع رابطه رسمی با آمریکا باید مبتنی بر احترام به حاکمیت و استقلال سوریه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۹۲

دمشق هر گونه گفت‌وگو و تماس رسمی با دولت آمریکا را مشروط به احترام به حاکمیت و استقلال سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هرگونه گفت‌و‌گو یا ارتباط رسمی با دولت آمریکا قطعا علنی و مبتنی بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور و عدم مداخله در امور داخلی آن خواهد بود.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «آمریکا باید فورا و بدون قید و شرط نیروهای نظامی خود را که به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، خارج کند، از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه خودداری کند، پوشش و حمایت از گروه‌های مسلح جدایی‌طلب و گروه‌های تروریستی مسلح در پایگاه نظامی غیرقانونی التنف آمریکا را بردارد و بدون قید و شرط به اقدامات قهری یک‌جانبه دولت‌های پیاپی آمریکا بر مردم سوریه پایان دهد».

وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرده است:‌ «دولت جمهوری عربی سوریه ربودن یا ناپدید شدن شهروندان آمریکایی را که وارد خاک کشور شده یا در مناطقی که تحت حاکمیت و اقتدار دولت سوریه اقامت داشته باشند، رد کرده و بر پایبندی مطلق خود به اصول حقوق بین‌الملل و مفاد توافق وین درباره روابط کنسولی تاکید می‌کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز