خبرگزاری کار ایران

هشدار زلنسکی به غرب نسبت به وقوع فاجعه در نیروگاه زاپوریژیا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۷۲۴

رئیس‌جمهوری اوکراین نسبت به وقوع فاجعه در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا و تهدید سراسر اروپا هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین ‌هشدار داد که اگر فاجعه‌ای در نیروگاه هسته‌ای زاپوریرژیا در جنوب این کشور رخ دهد، کل اروپا در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

زلنسکی گفت: «روسیه باج‌گیری خود را در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا و اطراف آن متوقف نمی‌کند. بمباران تحریک‌آمیز منطقه محیط به نیروگاه هسته‌ای ادامه دارد. نیروهای روس مهمات و تجهیزات را در داخل تاسیسات نیروگاه مخفی می‌کنند و نیروگاه عملا بمب‌گذاری شده است».

وی افزود: «هر گونه حادثه تشعشعی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا می‌تواند اتحادیه اروپا، ترکیه، گرجستان و کشورهای دورتر را تحت تاثیر قرار دهد که بستگی به جهت و شدت باد دارد».

رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که اگر اقدامات روسیه منجر به فاجعه شود، عواقب آن می‌تواند کسانی را که در حال حاضر سکوت اختیار کرده‌اند، تحت تاثیر قرار دهد‌.  

زلنسکی از جامعه بین‌الملل خواست که تحریم‌های شدید جدید علیه روسیه وضع کند و تسلیم باج‌خواهی هسته‌ای نشود.

وی گفت: «همه نیروهای روسیه باید فورا و بدون قید و شرط از نیروگاه و مناطق اطراف آن عقب نشینی کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز