خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست گزارش داد:

درخواست کشورهای شرق ناتو از آمریکا برای تسریع در تحویل تسلیحات

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۷۶۳

روزنامه واشنگتن پست از درخواست کشورهای شاخه شرقی ناتو از آمریکا برای تسریع در تحویل تسلیحات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، کشورهای شاخه شرقی ناتو از آمریکا خواسته‌اند تا عملیات تحویل تسلیحات را تسریع کند و حضور نظامی خود را در منطقه گسترش دهد. 

بر اساس داده‌های این روزنامه، مقام‌های کشورهای بالتیک و اروپای شرقی از طرف آمریکایی می‌خواهند که تولیدات دفاعی خود را افزایش دهد تا اجرای قراردادهای دفاعی امضا شده را سرعت بخشد.

«کوستی سالم»، مشاور وزارت دفاع استونی، گفت: «ما به موشک‌انداز های هیمارس، هواپیماهای بدون سرنشین ریپر و رادارهای ضد باتری نیاز داریم. این بیشترین نیاز رزمی ما  برای شکست روسیه است». 

مقامات لهستانی نیز بر این باور هستند که تسریع در تحویل انواع خاصی از تسلیحات وعده داده شده توسط ایالات متحده به تقویت توان دفاعی لهستان کمک خواهد کرد.

به نوشته واشنگتن پست، لهستان به دنبال خرید سامانه‌های موشکی پاتریوت، موشک‌اندازهای هیمارس، جنگنده‌های اف- ۱۶ و تانک های آبرامز از آمریکاست.

این روزنامه تاکید کرد که «پل سولوچ»، رئیس دفتر امنیت ملی لهستان، اخیرا در گفت‌و‌گو با «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، بر لزوم پاسخ بیشتر شرکت‌های دفاعی آمریکا برای تضمین امکان پاسخ به تهدیدهای فزاینده تاکید کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز