خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست:

آمریکا و متحدانش باید اوکراین را به توافق صلح‌آمیز با روسیه سوق دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۹۹۵

مجله نشنال اینترست در مقاله‌ای بر لزوم اقدام واشنگتن و متحدانش به تشویق کی‌یف برای توافق دیپلماتیک با روسیه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مجله نشنال اینترست ‌در مقاله مشترکی به قلم «استفان سایمون» و «جاناتان استفنسون»، دو تن از کارکنان سابق شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که واشنگتن و متحدانش می‌توانند مقام‌های اوکراینی را برای توافق دیپلماتیک با روسیه متقاعد کنند و در صورت امتناع، کانال‌های تسلیحاتی باید از این کشور قطع شود.

در این مقاله آمده است: «انتقال تسلیحات به کی‌یف باید عامل اصلی در ایجاد شرایط برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اوضاع باشد».  

دو نویسنده تاکید کردند که ایالات متحده و ناتو باید به اوکراین توضیح دهند که در صورت وجود فرصت دیپلماتیک انتظار دارند کی‌یف از این فرصت استفاده کند و اگر چنین نشود، می‌توانند کانال‌های تامین تسلیحات را قطع کنند.

آن‌ها نوشتند: «اگر روسیه با مذاکره موافقت نکند، واشنگتن و متحدانش می‌توانند حجم تسلیحات به کی‌یف را افزایش دهند».

این مقاله خاطرنشان می‌کند که ایالات متحده، همراه با شرکای اروپایی باید تمام تلاش خود را برای ارائه فرصت‌های دیپلماتیک بیشتر انجام دهند.

در این مقاله همچنین آمده است که آتش‌بس و مخالفت با درگیری باید به یک اولویت برای ایالات متحده و متحدانش تبدیل شود، آمریکا ابزار و تجربه لازم برای انجام این کار را دارد.

این دو مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا معتقد هستند که در این مرحله یک اجماع نسبی وجود دارد که درگیری در اوکراین احتمالا با مذاکرات و توافقی مشابه با توافقنامه مینسک پایان می‌یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز