خبرگزاری کار ایران

گاردین:

تحریم‌ها پوتین را قوی‌تر از همیشه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۷۸۳

روزنامه گاردین در مقاله‌ای نوشت که تحریم‌ها رئیس‌جمهوری روسیه را بیش از هر زمان دیگری قوی کرده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه انگلیسی «گاردین» ‌با انتشار مقاله‌ای به قلم «سایمون جنکینز»، جنگ اقتصادی کشورهای غربی علیه مسکو را دارای نتایج معکوس توصیف و تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه قوی‌تر از همیشه شده است.

جنکینز تحریم‌ها علیه روسیه را بدترین تصمیم از نظر عدم مطالعه و نتایج معکوس در تاریخ معاصر توصیف کرد.

وی در ادامه گفت: «تحریم‌ها پوتین را قوی تر کرده است، چنانچه مشاهده می‌کنیم روسیه صادرات به کشورهای آسیایی را افزایش داده است که منجر به مازاد بی‌سابقه‌ای در تراز پرداخت‌های این کشور شده و روبل به یکی از قوی‌ترین ارزهای جهانی در سال جاری تبدیل شده است که از ماه ژانویه حدود ۵۰ درصد تقویت شده است».

جنکینز با اشاره به اینکه در مقابل، کشورهای غربی وارد رکود شده‌اند، گفت: «حقیقت محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده بر مسکو این است که آنها می‌خواهند مقابله به مثل کنند».

 وی افزود: «پوتین آزاد است که اروپا را در زمستان امسال منجمد کند. او عرضه گاز از طریق خطوط لوله اصلی مانند نورد استریم ۱ را تا ۸۰ درصد کاهش داده است، قیمت جهانی نفت افزایش یافته و جریان گندم و سایر مواد غذایی از شرق اروپا به آفریقا و آسیا تقریبا متوقف شده است». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز