خبرگزاری کار ایران

ادعای رئیس سیا درباره سفر اخیر پوتین به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۰۹

رئیس سیا با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری روسیه به تهران، گفت که هر دو کشور می‌خواهند نشان دهند گزینه‌هایی در اختیار دارند.

به گزارش ایلنا، «ویلیام برنز» رئیس سیا با اشاره به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به تهران، گفت که هر دو کشور می‌خواهند نشان دهند گزینه‌هایی در اختیار دارند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «واقعیت این است که روس‌ها و ایرانی‌ها در شرایط فعلی به یکدیگر نیاز دارند، هر دو کشور تحت تحریم شدید به دنبال خروج از انزوای سیاسی هستند، اما این نیاز متقابل به معنای آن نیست که این دو کشور واقعاً به یکدیگر اعتماد دارند، بلکه آنها در حوزه انرژی و به لحاظ تاریخی با یکدیگر رقابت دارند».

برنز با بیان این‌که سفر پوتین به ایران، منعکس‌کننده مشکلاتی در صنعت دفاعی روسیه است، گفت که معتقدم در راه‌هایی که ایران و روسیه می‌توانند به هم کمک کنند، محدودیت‌هایی وجود دارد.

رئیس سیا با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال همکاری پهپادی تهران و مسکو، گفت که این  ایده بسیار بدی برای ایران است که بخواهد روسیه را به پهپادهای بدون سرنشین مجهز کند.

برنز در ادامه ادعاهای خود، حضور ترکیه در کنار ایران و روسیه را «موذیانه» خواند و افزود که ترکیه تخصص زیادی در دستکاری بسیاری از روابط در ظاهر متناقض داشته و در این زمینه بسیار ماهر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز