خبرگزاری کار ایران

هشدار یک کارشناس چینی نسبت به پیامدهای تحریم‌های غرب علیه نفت روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۲۶۴

موسسه سیاست انرژی چین نسبت به پیامدهای جهانی اقدام غرب برای کاهش قیمت نفت روسیه هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، موسسه سیاست انرژی چین هشدار داد کاهش قیمت نفت روسیه که غرب در حال بررسی آن است، زنجیره تامین انرژی جهان را بیشتر مختل کرده و بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

« لین پوتسیان»، رئیس موسسه مطالعات سیاست انرژی، در مقاله‌ای برای روزنامه «هوانکیو شیبائو» نوشت: «تحریم‌های بخش انرژی روسیه منجر به نوسان شدید قیمت‌ آن و در نتیجه افزایش تورم جهانی و کندی در بهبود اقتصاد جهان می‌شود».

این کارشناس حوزه سیاست انرژی با بیان اینکه هدف غرب تلاش برای ضربه زدن به درآمدهای انرژی روسیه با کمترین هزینه برای خود است، تصریح کرد: «تاثیر تعیین سقف بر قیمت نفت ممکن است آن طور که آمریکا انتظار دارد، مثبت نباشد».

پوتسیان گفت که این امکان وجود دارد که مسکو اقدامات تلافی‌جویانه را با کاهش تولید نفت انجام دهد.

این کارشناس چینی با اشاره به انتظارات بلوک مالی آمریکا ‌«جی. پی. مورگان اند کو»، یکی از بزرگترین بانک‌های جهان گفت: «روسیه می‌تواند تولید نفت خود را به پنج میلیون بشکه در روز کاهش دهد بدون اینکه آسیب جدی به اقتصاد این کشور وارد شود». 

وی افزود: «در نتیجه، ایالات متحده و اروپا نه تنها باید با افزایش احتمالی قیمت نفت مقابله کنند، بلکه تشدید جنگ انرژی بین روسیه و غرب می‌تواند منجر به تغییرات اساسی در ساختار عرضه جهانی انرژی شود». 

این کارشناس چینی معتقد است که افزایش قیمت نفت در چنین شرایطی به ناچار منجر به وخامت اوضاع اقتصاد جهانی می شود که هم اکنون تحت فشار تورم شدید قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز