خبرگزاری کار ایران

طرح دولت بایدن برای از سرگیری فروش تسلیحات به عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۴۲

منابع آگاه از بررسی لغو ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی در دولت آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، چهار منبع آگاه گزارش دادند که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال مذاکره درباره امکان لغو ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به عربستان سعودی است، اما انتظار می‌رود هرگونه تصمیم نهایی به پیشرفت ریاض در جهت پایان دادن به جنگ در یمن بستگی داشته باشد. 

سه منبع در آستانه سفر بایدن به عربستان در هفته جاری اعلام کردند که مقام‌های ارشد سعودی طی چند دیدار در ریاض و واشنگتن در ماه‌های اخیر از همتایان آمریکایی خود خواسته‌اند که سیاست فروش تسلیحات دفاعی به بزرگ‌ترین شریک خود در خلیج فارس را لغو کنند.

دو منبع گفتند که گفت‌و‌گوهای داخلی آمریکا غیررسمی و در مراحل اولیه بوده و هیچ تصمیم قریب‌الوقوعی در این زمینه وجود ندارد. یک مقام آمریکایی نیز گفت که هیچ گونه مذاکراتی با سعودی‌ها درباره تسلیحات تهاجمی در حال حاضر در جریان نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بایدن در این سفر دیپلماتیک حساس به دنبال از سرگیری روابط تیره با عربستان سعودی است تا با استفاده از آن عرضه نفت خلیج فارس را افزایش دهد و همچنین روابط امنیتی اعراب با اسرائیل را برای مقابله با ایران تقویت کند.

برخی نمایندگان کنگره اعلام کردند که هر اقدامی در داخل کشور برای لغو محدودیت‌های تسلیحات تهاجمی قطعا مخالفت کنگره از جمله اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز