خبرگزاری کار ایران

آنتونی بلینکن:

احیای برجام در حال حاضر در دستور کار آمریکا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۱۴

وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش در حال حاضر در وضعیتی است که دیگر درباره یک توافق هسته‌ای با ایران صحبت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش در حال حاضر در وضعیتی است که دیگر درباره یک توافق هسته‌ای با ایران صحبت نمی‌کند.

وی با اشاره به این‌که احیای برجام در شرایط فعلی در دستور کار آمریکا قرار ندارد، گفت که به دنبال گفت‌وگو با ایران در این‌باره نیستیم.

بلینکن در ادامه گفت: «از زمانی که از برجام خارج شدیم و زمانی که تلاش می‌کردیم به آن برگردیم، تحولات و تغییراتی رخ داده است. اما اساساً کاری که سعی کردیم انجام دهیم این بود که با برخی تغییرات کوچک به توافق موجود بازگردیم».

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی کشورش در قبال برجام و زیاده‌خواهی‌های واشنگتن در جریان مذاکرات گفت: «یک توافق روی میز بود. ایران یا نتوانست یا نخواست با آن موافقت کند. قرار نیست ما معامله‌ای انجام دهیم. البته هرگونه توافقی باید اهداف امنیتی ما را برآورده کرده و در راستای منافع ما باشد».

وی در ادامه مدعی شد: «بنابراین، ما با حسن نیت تلاش کردیم تا دوباره به توافق بازگردیم. آنها نتوانستند یا نخواستند این کار را انجام دهند. ما اکنون در جایی هستیم که در مورد توافق هسته ای صحبت نمی‌کنیم». 

بلینکن افزود: «شاید در آینده این امکان را داشته باشیم که بتوانیم به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران بازگردیم. در حال حاضر، چنین شرایطی وجود ندارد». 

 وی با تأکید بر این‌که دیپلماسی بهترین گزینه در برابر ایران است، گفت:‌ «این به آن معنی نیست که گزینه‌های دیگری وجود ندارد و در صورت لزوم از این گزینه‌ها استفاده خواهیم کرد». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز