خبرگزاری کار ایران

رافائل گروسی:

پیشنهادهای آژانس به ایران همچنان معتبر است/ آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۵۰۰

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که عدم احیای برجام و کاهش‌ نظارت این نهاد بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران باعث راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس مدعی شد که عدم احیای برجام و کاهش‌ نظارت این نهاد بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران باعث راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه می‌شود.

وی که در دانشکده «کورال بل» در استرالیا صحبت می‌کرد، گفت که آژانس طی سه سال گذشته رویه‌های مختلفی را به ایران پیشنهاد داده است و این پیشنهادها همچنان معتبر هستند.

گروسی افزود که آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران است.

وی گفت که مذاکرات در خلأ اتفاق نمی‌افتد و مفاد اهمیت دارد. عدم امکان راستی‌آزمایی ماهیت فعالیت‌‌های هسته‌‌ای ایران ممکن است بر تصمیم سایر کشورها تأثیر بگذارد. این امر می‌تواند باعث نگرانی کشورهای همسایه ایران شده و برنامه‌ریزی‌های آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

گروسی ادامه داد که کشورهایی در منطقه هستند که به دقت تحولات در ایران را رصد می‌کنند و تنش‌ها در منطقه در حال افزایش است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز