خبرگزاری کار ایران

بخشی از سلاح‌های شیمیایی سوریه توسط آمریکا نابود می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۰

سلاح‌های شیمیایی سوریه در کشتی آمریکایی «ام وی کیپ رای» و در دریایی مدیترانه امحاء می‌شود.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که دولت این کشور بخشی از ذخایر سلاح‌های شیمیایی سوریه را در دریای مدیترانه نابود می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، این مسئولان که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که سلاح‌های شیمیایی سوریه در کشتی آمریکایی «ام وی کیپ رای» و در دریایی مدیترانه امحاء می‌شود.
مسئولان آمریکایی تصریح کردند که کشتی‌ ام وی کیپ رای شاهد نابودی بخشی از خطرناک‌ترین سلاح‌های شیمیایی سوریه با استفاده از سیستمی که پنتاگون طرح‌ریزی کرده است، خواهد بود.
آمریکا برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه از سیستم متحرک به نام «سیستم هیدرولیکی میدانی قابل انتشار» برای تبدیل مواد شیمیایی به موادی غیرقابل استفاده برای سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند.
در این سیستم که توسط «آژانس کاهش تهدیدات دفاعی» وابسته به پنتاگون ایجاد شده، تاسیسات تیتانیوم، آب‌های گرم و عناصر شیمیایی دیگر را برای خنثی کردن موادی که در سلاح‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به کار برده می‌شود.
مسئولان آمریکایی تاکید کردند که دو واحد از «سیستم هیدورلیکی» در عرشه کیپ رای به کار گرفته می‌شوند.
در همین حال، این مسئولان عنوان کردند که دولت آمریکا همچنان تلاش می‌کند که چگونگی انتقال ذخایر شیمیایی سوریه به این کشتی را بررسی کند.
مسئولان آمریکایی پیش‌بینی کردند که عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز