خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

حذف روسیه از شورای امنیت تنها با انحلال سازمان ملل ممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۶۲۱

مقام روس تاکید کرد که حذف روسیه از شورای امنیت تنها در صورت انحلال سازمان ملل و تاسیس مجدد آن امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که حذف کشورش از شورای امنیت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که سازمان ملل منحل و مجددا تاسیس شود.

وی گفت: «این خواسته‌ها همچنان تلاشی برای استفاده از نوعی مبنای غلط قانونی است، اما در برابر انتقادها نمی‌تواند مقاومت کند و البته همه مردم عادی می‌دانند که چنین سناریویی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که سازمان ملل منحل و دوباره تشکیل شود».

این مقام روس افزود: «دومین ماموریت کی‌یف تلاش برای بی‌ثبات کردن اعضای شورای امنیت است که از موضوع اوکراین خسته شده‌اند، چهار ماه گذشته است و روسیه همچنان حمله می‌کند و هنوز در شورای امنیت حضور دارد و در این نشست‌ها شرکت می‌کند. هر صحبتی درباره عضویت روسیه در شورا صرفا تلاش برای بازی با احساسات است».

وی ادامه داد: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و نماینده دائم این کشور به طور مرتب جو را به هم می‌زنند تا این تصور به وجود ‌آید که ما بدون هیچ حقی روی صندلی شورای امنیت نشسته‌ایم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز