خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق:

به سربازان آمریکایی ‌یا ناتو نیاز نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۵۸۱

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که هیچ دخالتی‌ از سوی آمریکا‌ یا ائتلاف بین‌المللی ‌در فعالیت‌های نهاد نظامی عراق‌ یا دولت آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا‌ به نقل از العربی الجدید، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که هیچ دخالتی‌ از سوی آمریکا‌ یا ائتلاف بین‌المللی ‌در فعالیت‌های نهاد نظامی عراق یا دولت آن وجود ندارد.

«یحیی رسول»، سخنگوی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع عراق گفت: «خطر تروریستی وجود دارد و با پایان نبردهای میدانی با تروریسم تمام نشده است.»

سخنگوی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود: «روشن است که ماموریت اصلی ارتش تامین امنیت مرزها و دفاع از کشور بود و امنیت داخلی مسئولیت وزارت کشور است. اما چالش‌های موجود، موجب شدند ارتش در تامین امنیت شهرها و حفظ امنیت داخلی نیز مشارکت کند و در حال حاضر مسؤولیت امنیت داخلی استان‌های فرات میانه و برخی استان‌های جنوبی با وزارت کشور است.»

وی افزود: «این موضوع به ارتش اجازه داده مشارکت خود را در مقابله با داعش در برخی مناطق تقویت کند چرا که نبرد با داعش با وجود پیروزی نظامی بر آن هنوز ادامه داشته و خطر آن هنوز در مرزهای غربی عراق به ویژه در همسایگی با سوریه و به طور مشخص در شمال شرقی آن ادامه دارد.»

رسول همچنین عنوان کرد: «ما در عراق به سربازان آمریکایی ‌یا ناتو نیاز نداریم. ما در نبردها با داعش خودمان شهرها را آزاد کردیم. نیاز ما تنها به مشاوره و تقویت حوزه‌های تمرین، تجهیز به سلاح و تبادل اطلاعات محدود است، چرا که کشورهای عضو ائتلاف و ناتو از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند که می‌توان از آنها برای حمایت از عراق استفاده کرد. حضور آنها تنها به همکاری محدود است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز