خبرگزاری کار ایران

خروج وزیر خارجه ایتالیا از «جنبش پنج ستاره» در بحبوحه اختلافات داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۹۴۲

وزیر خارجه ایتالیا ‌در بحبوحه اختلافات داخلی حزب «جنبش پنج ستاره» را ترک کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «لوئیجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که پس از هفته‌ها اختلافات داخلی در جنبش «پنج ستاره» این حزب را ترک می‌کند.

دی مایو، ۳۵ ساله، شامگاه گذشته در رُم گفت: «امروز، من و بسیاری از همکاران دیگر جنبش پنج ستاره را ترک می‌کنیم. ما فردا چیزی را که دیگر نیروی اول پارلمان نخواهد بود، ترک خواهیم کرد.»

این اظهارات پس از اختلافات سیاسی بین دی مایو و «جوزپه کونته»، نخست‌وزیر پیشین و رهبر فعلی حزب بر سر مسائلی از جمله تحویل تسلیحات به اوکراین مطرح شده است. تنش بین سیاستمداران ایتالیایی مدتهاست که ادامه دارد. 

در حالی که کونته اخیرا خواستار عدم ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین شده و به جای آن پیشنهاد حل بحران از طریق کانال‌های دیپلماتیک را ارائه داده است، دی مایو مستقل از این حزب به حمایت از «ماریو دراگی»، نخست‌وزیر ایتالیا ادامه داد که این امر باعث عدم محبوبیتش در بین برخی اعضای حزب پنج ستاره شد. 

رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند که دی مایو اکنون قصد دارد هوادارانش را با خود همراه کند تا حزب جدیدی به نام «با هم برای آینده» تشکیل دهد.

جنبش پنج ستاره بزرگ‌ترین حزب در پارلمان ایتالیا از سال ۲۰۱۸ و بخشی از دولت چند حزبی دراگی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز