خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال گزارش داد:

هشدار مقام‌های نظامی آمریکا نسبت به خطر درگیری مستقیم بین نیروهای روسیه و آمریکا در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۰۳۶

روزنامه وال استریت ژورنال از هشدار مقام‌های نظامی ایالات متحده نسبت به خطر درگیری مستقیم بین نیروهای آمریکا و روسیه در سوریه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های نظامی آمریکا نسبت به خطر وقوع درگیری مستقیم بین نیروهای این کشور با نیروهای روس در سوریه هشدار داده و روسیه را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرده‌اند.

یک مقام نظامی آمریکا که نامش فاش نشده است،‌ گفت:‌«روسیه روز چهارشنبه به مواضعی در منطقه التنف که نظامیان آمریکایی در حال آموزش به نیروهای محلی بوده اند، حمله کرده است‌».

به گفته این مقام آمریکایی، روسیه پیش از انجام این حمله از طریق کانال ارتباطی موجود، نظامیان آمریکا را در جریان قرار داده بود و این حمله در پاسخ به حملات علیه نیروهای سوریه انجام شد‌.

وی توضیح داد که پس از این اخطار، دو هواپمای روسی از نوع «سوخو ۳۵» و یک هواپیمای دیگر از نوع «سوخو ۲۴» یک موضع نظامی را در التنف هدف قرار دادند.

وال استریت ژورنال نوشت: «این مقام‌های نظامی نسبت به این حمله که به اعتقاد آن‌ها نیروهای آمریکایی را به صورت مستقیم هدف قرار نداده است اما چالش مهمی برای آن‌ها در سوریه به شمار می‌رود،‌ ابراز نگرانی کرده‌اند.»

این مقام‌ها، حضور نیروهای آمریکایی در نزدیکی مکان حمله را تکذیب و تاکید کرده‌اند که این حمله هیچ خسارتی به آمریکا وارد نکرده است اما یک اقدام تحریک‌آمیز واضح به شمار می‌رود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز