خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد جدید لبنان به میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۷۳

منابع آگاه از پیشنهاد جدید لبنان به میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، «آموس هوخشتاین»، میانجی آمریکایی در مذاکرات غیرمستقیم جنوب بین لبنان و رژیم  اسرائیل امروز -سه‌شنبه- با مقام‌های سیاسی و امنیتی لبنان درباره تحولات این پرونده گفت‌وگو کرد.

«میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان صبح امروز با حضور «دوروتی شی»، سفیر آمریکا در این کشور از هوخشتاین استقبال و در مورد لزوم تکمیل مذاکرات غیرمستقیم برای مرزبندی فنی بین لبنان و اسرائیل گفت‌وگو کرد.

منابع آگاه اعلام کردند که عون در دیدار با میانجی آمریکایی بر حقوق حاکمیتی لبنان در منابع آب و نفت تاکید کرد و به پیشنهاد اخیر آمریکا پاسخ شفاهی داد.

این منابع تاکید کردند که رئیس‌جمهور لبنان پیشنهاد جدیدی را به میانجی آمریکایی ارائه کرد، اما این پیشنهاد شفاهی و غیر کتبی بود و طی آن بر پایبندی لبنان به خط ۲۳ مذاکرات در ازای دستیابی به کل میدان نفتی «قانا» و همچنین توقف فعالیت اسرائیل در میدان گازی «کاریش» تاکید کرد. 

به گفته این منابع، هوخشتاین از پاسخ لبنانی‌ها به عون تشکر و تاکید کرد که هفته آینده این پیشنهاد را به طرف اسرائیلی منتقل می‌کند و با توجه به آن به لبنان بازمی‌گردد. 

عون از میانجی آمریکایی خواست که با توجه به سرعت تحولات در این پرونده سریع‌تر پاسخ دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز