خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

کشیده شدن انتخابات پارلمانی فرانسه به دور دوم/ شلیک چندین راکت از سوی کره شمالی/ موافقت رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۱۷۹

کشیده شدن انتخابات پارلمانی فرانسه به دور دوم، شلیک چندین راکت از سوی کره شمالی و موافقت رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، ​گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، آلنا دوهان در بازگشت از ایران می‌گوید که اقدامات آمریکایی مانع ارسال دارو به این کشور می‌شوند.

- رئیس مجلس عراق با استعفای نمایندگان عضو جریان صدر موافقت کرد.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تأیید از کار افتادن ۲۷ دوربین نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای تهران، نطنز و اصفهان، از ایران خواست بلافاصله به میز مذاکره بازگردد. 

- حساب توییتری «برنامه پاداش برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مضحک از تعیین جایزه ۱۵ میلیون دلاری برای دریافت اطلاعات از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

- ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ اقدام به پرتاب چندین راکت کرده است.

- نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه حاکی از آن است که هیچ‌یک از احزاب موفق به کسب حداقل ۵۰ درصد آرا نشده‌اند و انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه درخواست نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه سابق لهستان برای انتقال تسلیحات هسته‌ای به اوکراین را «شعله‌ور کردن نفرت» خواند.

- قانون‌گذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از نیویورک، با انتقاد از رویکرد دولت این کشور در قبال ایران، خواستار در پیش گرفتن سیاست خارجی تهاجمی‌تر شد.

-  رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و رهبر جریان صدر، طی تماسی تلفنی، آخرین تحولات سیاسی این کشور را بررسی کردند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز