خبرگزاری کار ایران

درخواست ‌لتونی و لیتوانی برای تقویت حضور نظامی ناتو در منطقه بالتیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۱۰۲

رؤسای جمهور لتونی و لیتوانی خواستار حضور نظامی قوی‌تر ناتو در کشورهای حوزه دریای بالتیک شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، رؤسای جمهور لتونی و لیتوانی امروز -سه‌شنبه- با توجه به سفر «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان به ویلنیوس، پایاخت لیتوانی خواستار حضور نظامی قوی‌تر ناتو در کشورهای حوزه دریای بالتیک در سایه تهاجم روسیه به اوکراین شدند.

با توجه به اجلاس سران ناتو در مادرید در اواخر ماه ژوئن برای تعیین اینکه آیا با توجه به تغییر وضعیت امنیتی در اروپا، تعداد سربازان در جناح شرقی پیمان افزایش یابد یا خیر، رؤسای جمهور لتونی و لیتوانی از این پیمان نظامی خواستند تا نیروهای بیشتری را در منطقه مستقر کند.

رئیس‌جمهوری لیتوانی پیشتر در آستانه سفر یک روزه شولتز گفته بود: «اجلاس ناتو در مادرید باید نشست تصمیم گیری ها باشد. لیتوانی امیدوار است با متحدان به توافقی درباره نوع استراتژی های نظامی در منطقه دست یابد».

رئیس دولت لتونی نیز گفت که او همچنین امیدوار است سفر شولتز با ارائه پیشنهادهای ملموس برای تقویت دفاع از جناح شرقی ناتو همراه باشد.

وی افزود: «ما انتظار داریم که آلمان نیز امنیت عمومی ناتو را در نظر بگیرد و بنابراین از افزایش حضور ناتو در هر سه کشور بالتیک نیز حمایت کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز