خبرگزاری کار ایران

مدودف:

غرب «دروغ» می‌گوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۹۹۲

معاون شورای امنیت روسیه ادعای غرب در خصوص نقش روسیه در بروز «بحران کنونی غذا در جهان» را، دروغ دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه، در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد که تلاش‌های غرب برای اعلام اینکه اقدام‌های روسیه به بحران جهانی غدا دامن می‌زند، دروغ است و این وضعیت ازچند سال پیش رو به وخامت گذاشته بود.

وی در این‌باره گفت: «به منظور ارتقاء امنیت غذایی در جهان و بهینه‌سازی آن، باید از اعمال تحریم‌های متقابل چشم‌پوشی کنیم و در نتیجه این چشم‌پوشی، قیمت‌ها پایین خواهند آمد».

این مقام دولت روسیه در اظهارنظر در خصوص تلاش‌های تلاش‌های غرب برای مقصر جلوه دادن روسیه در این رابطه گفت: «این یک دروغ است.»

معاون شورای امنیت روسیه در رابطه با عوامل شکل‌گیری بحران غذایی توضیح داد: «شرایط بد غذایی در کره زمین از پنج یا هفت سال پیش آغاز شد و آغاز این شرایط هم به دلایل متعددی ارتباط پیدا می‌کرد. دلایلی مانند: اشتباهات محاسباتی در حوزه اقتصاد کلان، برداشت بد محصولات، خشکسالی، تغییرات آب و هوایی و تصمیم‌های برخی دولت‌ها که برخی اوقات تصمیمات درستی نبودند. تمامی این موارد در آغاز بحران کنونی غذا در جهان نقش داشتند».

مدودف خاطرنشان کرد که روسیه آماده است تا غلات خود را صادر کند ولی باید از هر تحریمی معاف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز