خبرگزاری کار ایران

عبدالله بن زاید:

امیدواریم روابط ترکیه و امارات تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۵۴۱

وزیر خارجه امارات نسبت به بهبود روابط کشورش با ترکیه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی با «مولود چاووش‌اوغلو»، همتای ترک خود در استانبول ابراز امیدواری کرد که روابط دو‌جانبه در راستای تامین منافع هر دو کشور در آینده تقویت شود.

عبدالله بن زاید با اشاره به اینکه توافق‌نامه‌‌های تجاری بین دو کشور را با چاووش‌اوغلو بررسی کرده است، بر لزوم افزایش فعالیت‌های تجاری دوجانبه تاکید و نسبت به امکان پیشبرد همکاری‌های دو کشور در سطح جهانی ابراز اطمینان کرد.

وی همچنین بر لزوم تلاش بیشتر برای پیشبرد اقتصاد دو کشور در زمینه توسعه و تجارت و هموار کردن مسیر فعالیت برای شرکت‌های امارات و ترکیه در چارچوب همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی گفت که با همتای ترک خود درباره همکاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای بحث، گفت‌و‌گو و بر اهمیت همکاری برای کاهش انتشار کربن و عدم محدود شدن همکاری‌های دوجانبه به زمینه تجاری تاکید کرده است.

بن زاید در ادامه گفت‌وگو با اشاره به اینکه شرکت های اماراتی مایل به سرمایه گذاری در ترکیه هستند، افزود: «امارات اهتمام فراوانی به موضوع انرژی به ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد. شرکت مصدر امارات به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه در سطح شرکت‌ها و بخش خصوصی ‌یا دولتی است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز