خبرگزاری کار ایران

تصمیم آمریکا برای «ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر» به اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۰۷۵

مقام‌های آمریکا، از تصمیم دولت این کشور برای ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر و قدرتمندتر به اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل‌ از سی‌ان‌ان، به گفته چند مقام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کردند که واشنگتن با ارسال سیستم‌های موشکی دوربرد که در صدر تقاضاهای مقام‌های کی‌یف قرار دارند، برای ارتقاء سطح تسلیحاتی که به اوکراین ارسال می‌کند، آماده می‌شود.

دولت آمریکا در حال اتخاذ این تصمیم است که این سیستم‌ها را به عنوان بخشی از بسته حمایتی نظامی بزرگ‌تری که به زودی و در هفته آینده اعلام می‌شود، به اوکراین ارسال کند.

مقام‌های ارشد اوکراین، از جمله «ولودیمیر زلنسکی»  رئیس‌جمهوری این کشور، از ایالات متحده و متحدانش خواسته‌اند این «سیستم پرتاپ موشک چندگانه» را در اختیار این کشور قرار دهد. این سیستم که ساخت آمریکا است، می‌تواند آماجی از موشک‌ها را به فاصله چندصد کیلومتری پرتاپ کند (بسیار دوتر از آنچه سیستم‌هایی که اوکراین در حال حاضر در اختیار دارد، می‌توانند پرتاپ کنند). به گفته مقام‌های اوکراین، دریافت این تسلیحات، می‌تواند شرایط جنگ را به نفع آن‌ها و به ضرر روسیه تغییر دهد.  

سیستم دیگری که اوکراینی‌ها درخواست کرده‌اند، سیستم توپخانه‌ای و موشکی با تحرک بسیار بالا است. این سیستم، توانایی شلیک مهمات سیستم قبلی را دارا است ولی سبک‌تر و چرخ‌دار است.

به گفته مقام‌های اوکراین، روسیه در هفته‌های اخیر، شرق اوکراین، جایی که نیروهای این کشور از نظر تعداد افراد و تجهیزات از تعداد کمتری نسبت به ارتش روسیه برخودار هستند را به شدت مورد حمله قرار داده است.

دولت بایدن هفته‌ها است که به دلیل افزایش نگرانی‌ها در شورای امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند از این سیستم‌ها در اجرای حملات تهاجمی در خاک ورسیه استفاده کند، از ارسال آن‌ها به این کشور خودداری کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز