خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین با رئیس‌جمهوری فنلاند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۵۳۸

رئیس‌جمهوری فنلاند در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای روس خود از تصمیم‌گیری برای عضویت کشورش در ناتو طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سائولی نینیسته»، رئیس‌جمهوری فنلاند در گفت‌و‌گوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش طی روزهای آینده برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری فنلاند امروز -شنبه- منتشر کرد، آمده است: «نینیستی، پوتین را در جریان میزان تغییر اساسی وضعیت امنیتی در فنلاند قرار داده و تاکید کرده است که کشورش در روزهای آینده درباره پیوستن به ناتو تصمیم خواهد گرفت».

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور فنلاند در این گفت‌و‌گو به همان مباحثی اشاره کرده است که در اولین دیدار خود در سال ۲۰۱۲ با پوتین مطرح و تاکید کرده بود که هر کشور مستقلی مسئول امنیت خود است.

این بیانیه می‌افزاید: «این دقیقا همان چیزی است که اکنون در حال رخ دادن است. فنلاند با پیوستن به ناتو امنیت خود را تقویت کرده و مسئولیت خود را بر عهده می‌گیرد».

 پوتین نیز در این گفت‌و‌گو به همتای فنلاندی خود هشدار داد که پیوستن هلسینکی به ناتو یک اشتباه است.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که هیچ گونه خطری از جانب کشورش فنلاند را تهدید نمی‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز