خبرگزاری کار ایران

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا:

حمله روسیه به اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۹۶۰

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که حمله روسیه به اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود، ولی سرعت آن به اندازه‌ای که برخی در این کشور انتظار دارند نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ولادیمیر چیژوف»، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که حمله روسیه به اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود، ولی سرعت آن به اندازه‌ای که برخی در این کشور انتظار دارند نیست.

به گفته این دپلمات روس، حمله روسیه به اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود، ولی سرعت آن به اندازه‌ای که برخی در این کشور انتظار دارند نیست. 

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا اعلام داشت که حمله مسکو به اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود، ولی نه به سرعتی که برخی در این کشور انتظار دارند. 

وی در گفت‌وگو با «اسکای‌نیوز روسیه» تهاجم روسیه به اوکراین را «عملیات ویژه نظامی» خواند و خاطرنشان کرد که روسیه می‌توانست اوکراین را «با خاک یکسان کند» ولی دست به چنین اقدامی نزد. 

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد که پیشروی روسیه در اوکراین با سرعت خاصی در حال انجام است و جنبه‌های مختلفی از شرایط اوکراین در حین این پشروی در نظر گرفته می‌شوند؛ حفاظت از نیروهای روسیه، متحدان‌مان در جمهوری‌های «دوتنتسک» و «لوهانسک» و جمعیت غیر‌نظامی از جمله این موارد هستند. 

وی ادامه داد: «اگر ارتش روسیه از الگوی ایالات متحده و سایر کشورهای غربی پیروی کرده بود، اوکراین تا به حال چندین بار با خاک یکسان شده بود. اما ما هیچ‌گاه چنین قصدی نداشتیم و در واقع باید تکرار کنم که هدف روسیه از تصرف خاک اوکراین دست زدن به چنین اقاداماتی نبوده است.»

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین گفت: «منظور شما این است که آیا ناتو از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده می‌کند؟ امیدوار هستم که چین اتفاقی نیفتد.» 

وی افزود: «روسیه، با توجه به تفاوت آشکاری که با ایالات متحده دارد، هیچ‌گاه از سلاح هسته‌ای فراتر از مرزهای خود استفاده نخواهد کرد.»  

چیزوف همچنین بیان داشت که به شدت از تلاش‌های فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو «ناامید و ناراحت» است.  

وی افزود: «نمی‌توانم درک کنم که چرا دولت کنونی فنلاند، تصمیم گرفته است تا این کشور را به بخشی از لبه پیرامونی مرداب ناتو تبدیل کند.»

نمانیده روسیه در انتحادیه اروپا در پایان خاطرنشان کرد که در صورت عضویت فنلاند در ناتو، روسیه پاره‌ای «اقدامات فنی نظامی» را به اجرا خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز