خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

جنگ اوکراین محرکی برای مشکلات انباشته‌شده در منطقه یورو-آتلانتیک بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۰۹

وزیر خارجه روسیه، جنگ اوکراین را محرکی برای مشکلات انباشته در منطقه یورو-آتلانتیک برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- در دیدار با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که وضعیت پیرامون اوکراین محرک بسیاری از مشکلاتی است که در منطقه یورو-آتلانتیک انباشته شده است.

لاوروف افزود: «ما بلافاصله به ابتکار شما برای برقراری تماس‌هایی در مسکو درباره بسیاری از موضوعات مهم، از جمله وضعیت اوکراین، که مشکلات انباشته شده در طول دهه‌ها را زنده کرد،‌ پاسخ دادیم».

وی گفت:‌«البته ما از تمایل شما در این دوران سخت برای اجرای اصل چندجانبه‌گرایی که غرب در سال‌های اخیر صریحا با آن مخالفت و متاسفانه بر ایجاد جهانی تک قطبی تمرکز کرده است، قدردانی می‌کنیم».

لاوروف تاکید کرد که چندجانبه‌گرایی واقعی باید بر اساس منشور سازمان ملل متحد باشد که اصل برابری حاکمیتی کشورها را تضمین می‌کند.

وی افزود:‌«طبیعتا ما امروز درباره تمام موضوعاتی که به نظر شما مهم به نظر می‌رسند، گفت‌و‌گو خواهیم کرد. پس از آن شما با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنید و این مهر تایید دیگری بر اهتمام ما به گفت‌وگو با همکاران سازمان ملل است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز